Portomarin - Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Dino Krijn - WaarBenJij.nu Portomarin - Santiago de Compostela - Reisverslag uit Santiago de Compostella, Spanje van Dino Krijn - WaarBenJij.nu

Portomarin - Santiago de Compostela

Door: Krijn en Dino

Blijf op de hoogte en volg Dino

30 Mei 2015 | Spanje, Santiago de Compostella

Vanmorgen weer vroeg opgestaan, ontbeten en toen rond 8:35 uur op de fiets. Doel was Santiago. Maar dat was nog wel een stukkie weg. De eerste 20 km zijn mij zeer zwaar gevallen. Direct na vertrek ging het omhoog, het was bewolkt, laag hangende mist waarbij ik Dino die 50 meter voor mij reed en zijn licht aanhad, niet eens kon zien. Ja en als je niets om je heen ziet, de kracht is uit je benen, dan ga je denken; waar ben ik aan begonnen, wat doe ik hier eigenlijk?
Want ...... 32 maanden geleden ontspoorde de "trein van Krijn". Snelle adequate hulp van mijn collega's, met toeters en bellen over de Coolsingel naar het Dijkzigt, op je rug liggend in de ambulance en ondanks alles toch genieten van de Rotterdamse skyline, de cardiologen die in no time de motor hadden gereviseerd en de revalidatie instelling "Capri" die de trein weer op de rails hebben gezet en hem weer de eerste vaart hebben gegeven. En natuurlijk steun van je gezin, familie, vrienden, te veel om op te noemen.
En nu dus na ruim twee en half jaar later reed de trein volledig op eigen kracht zonder haperingen naar Santiago de Compostela. Natuurlijk wel met hulp en steun van Dino. Daar was ik dus aan begonnen en ik heb ook nog afgemaakt.
Ik ben trots dat we het hebben gehaald en ik ben ook blij dat we het hebben gedaan. We hebben zoveel bijzondere dingen meegemaakt dat we wel een boek kunnen schrijven.
We willen ook iedereen bedanken voor alle reacties, steunbetuigingen en andere vorm van support. Dat was op zich al een hele leuke ervaring.
De dag van vandaag stond echt in het teken van het halen van Santiago. Dat hebben we gedaan. Foto's maken voor de Kathedraal en daarna naar de camping. Ingecheckt en samen een biertje gedronken op de goede afloop. We hebben nu nog een week voordat we terugvliegen naar Nederland. We gaan nog diverse dingen doen en zullen daar ook nog verslag van doen.

Note van de reisgenoot:
Naarmate het einddoel nadert komt de kracht niet alleen meer de fysiek maar ook vanuit de psyche. Wat is een afstand van 53 km als je die op de borden ziet als je weet dat je er regelmatig 100 of meer hebt afgelegd. De psyche die zo vaak tegen je werkt op momenten dat het niet gaat of omdat je boos bent of teleurgesteld werken in dat geval alleen maar tegen je. Op het moment dat je je kan vasthouden aan de mooie momenten die je meemaakt, zoals wij deze tocht meerdere hebben meegemaakt, is dat vaak een stimulans om door te gaan. Zo ook het idee van het bereiken van het einddoel... Rijden op karakter, niet stoppen.. Nog maar 39 km... 39 km dat is maar 2 uurtjes fietsen...Peanuts bij wat we deze weken hebben gedaan. 24 km nog te gaan, dat is de afstand naar mijn werk.... Nog 12 km etc etc. Ik heb onderweg de laatste km borden naar huis geappt om ze daar ook mee te kunnen laten beleven. Ik weet niet of het gelukt is, maar de borden waren vandaag de stimulans om het einddoel te bereiken... Daarnaast alle positieve belevingen die ik heb meegemaakt deze tocht, die ervoor hebben gezorgd dat ik iedere dag weer opstapte en doorging om weer nieuwe avonturen en ontmoetingen mee te mogen maken. Ik heb 5 weken mijn vrouw Renate en kinderen Gabrielle en Kylian achter gelaten voor een doel dat ik me zelf al enige jaren geleden had gesteld. Ik heb ze soms enorm gemist maar ik heb er iets voor terug gekregen waarvan ik hoop dat ik ze daar in de komende periode deelgenoot van kan maken en de levenslessen die er in het hele verhaal zitten, want die zijn er ook. De verhalen komen bij de vele foto's die we hebben genomen en de beelden die in mijn hersens voor altijd zijn opgeslagen....

  • 30 Mei 2015 - 19:56

    Eelco:

    Mooi, indrukwekkend....... Niet zo veel meer op te zeggen. Geniet er van en bedankt dat we iedere dag mee mochten leven met jullie avonturen!

  • 30 Mei 2015 - 20:54

    Andrea:

    Krijn en Dino..In een zin te gek..dit kan je alleen halen met heel veel wilskracht,doorzettingsvermogen en een paar stalen benen en longen... En dat je hart dit avontuur heeft meegemaakt ... Daar heb jij Krijn de afgelopen 2 jaar hard aan gewerkt om het weer goed gezond op de rails te krijgen en consessies moeten doen... Jullie zijn echte 'Die Hards'... Gefeliciteerd... Heel benieuwd naar al die foto's...

    Adios

  • 30 Mei 2015 - 23:43

    Monique Van Raam:

    Gefeliciteerd KANJERS! Machtig dat jullie dit gedaan hebben, wat een schitterende ervaring, niet voor geld te koop.

  • 30 Mei 2015 - 23:53

    Jessica:

    Gefeliciteerd! Echt super dat jullie dit gepresteerd hebben. Ik heb jullie verslagen met veel plezier gelezen!

  • 31 Mei 2015 - 09:44

    Petra Remeeus:

    Goed gedaan mannen! Ik heb genoten van jullie verslagen, als ik jullie was zou ik zeker een boek gaan schrijven!
    Geniet van jullie laatste week!

  • 31 Mei 2015 - 10:10

    Jayme:

    Gefeliciteerd doel bereikt! knappe prestatie! geniet van de laatste week.

  • 31 Mei 2015 - 21:51

    Juan:

    Mannen,
    Gefeliciteerd met deze geweldige prestatie.
    Krijn, het valt hier de hele dag met bakken uit de hemel en ik maak me druk hoe ik morgen die 12 km naar het werk fiets.
    Wat een vergelijk!
    Rust maar lekker uit, eind van de week is het Spaanse weer in Nederland gearriveerd.
    Adios!

  • 01 Juni 2015 - 08:32

    Ingrid En Arie:

    We hebben het al een aantal keer geschreven, maar bij deze nog een keertje dan: Respect, met de hoofdletter R!

    Je moet jezelf uit blijven dagen, en dat is jullie met deze tocht zeker gelukt. We zijn dan ook zeer nieuwsgierig wat de volgende uitdaging gaat worden

  • 01 Juni 2015 - 08:41

    Marit:

    Respect...... Ik vind dat jullie een super prestatie hebben geleverd. Maar ook een prachtig avontuur hebben beleefd. Daar zal je zeker nog lang van na kunnen genieten. Maar nu eerst lekker uitrusten.
    Bedankt voor jullie mooie verhalen.

  • 01 Juni 2015 - 08:58

    Arjen B:

    Zoals ik ooit las: "Getting there is" not about the "there". It's about the 'getting'. De reis brengt zoveel meer dan alleen de eindbestemming en jullie hebben dat 100% ervaren.
    Heerlijk genoten van jullie belevenissen. Geniet van dat laatste weekje in het 'there' !!

  • 01 Juni 2015 - 09:48

    Maurice:

    Respect heren, jullie mogen trots op jezelf zijn.

    ---Respect is voor degenen die het verdienen, niet voor degenen die het opeisen---

  • 01 Juni 2015 - 10:11

    Matthijs:

    gefeliciteerd mannen, topsortprestatie!!!

  • 01 Juni 2015 - 21:18

    Foppe &Anita:

    Heren,

    Petje af, diepe buiging, applaus, etc. etc. etc.
    Welk een knappe prestatie en wat een mooie verhalen de afgelopen weken. We hebben er van genoten: meegeleefd, meegeleden, meegenoten, meegedronken, meege....enz.

    Geniet van het laatste weekje en rust lekker uit voor jullie weer in de hectiek van alledag en in de dagelijkse sleur terugmoeten.

    En we verwachten jullie zeker een keer op de fiets in Harmelen:-)

    Foppe & Anita

  • 01 Juni 2015 - 21:55

    Marja:

    Bedankt voor de mooie lange indrukwekkende reisverslagen, het was heerlijk om te lezen. (helemaal niet vermoeiend)
    Nu nog lekker een aantal dagen nagenieten in alle rust en een relaxte terug reis voor de boeg.

    Op en top een hele prestatie, van harte gefeliciteerd.

  • 02 Juni 2015 - 21:09

    Eric:

    Wat vind ik dit een werelprestatie mannen. Goed gedaan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Dino

Blog voor onze gezamelijke fiets trips...

Actief sinds 02 Juni 2014
Verslag gelezen: 350
Totaal aantal bezoekers 18544

Voorgaande reizen:

03 Mei 2015 - 06 Juni 2015

Pelgrimsroute naar Santiago de Compostella

06 Juni 2014 - 09 Juni 2014

Barendrecht - Parijs

Landen bezocht: