Muides sur Loire - Tours - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Dino Krijn - WaarBenJij.nu Muides sur Loire - Tours - Reisverslag uit Tours, Frankrijk van Dino Krijn - WaarBenJij.nu

Muides sur Loire - Tours

Door: Krijn en Dino

Blijf op de hoogte en volg Dino

11 Mei 2015 | Frankrijk, Tours

Vanmorgen het inmiddels dagelijkse ritueel. Opstaan, opruimen, inpakken, jezelf verzorgen en vanmorgen kwam daar bij dat we direct even bij de camping winkel brood hebben gehaald en dat ter plaatse soldaat gemaakt. Omdat we gisteren al in Chambord waren geweest hebben we de route omgelegd en zijn we langs de Loire gereden. Werkelijk schitterende uitzichten. En we dachten twee bevers gezien te hebben. En ook zagen we 2 reeën die een stukje met ons zijn mee gesprongen. Onderweg diverse fotomomentjes gehad. Werkelijk schitterend om te zien. Het lijken wel ansichtkaarten. En via de Loire uiteindelijk in Blois uitgekomen. Daar als eerste naar het kasteel gereden en daar even rond gekeken. En ja idd, weer een fotomomentje. Tegenover dit kasteel staat een huis (La maison de magic) waar om de zoveel tijd uit diverse ramen hele grote drakenkoppen kwamen. Dino had het al gezegd en gelukkig waren wij weer op tijd voor.... Juist het fotomomentje. Leek erg veel op een attractie uit de Efteling. Van daar naar de kathedraal gereden maar daar konden we geen stempel krijgen. Daarom terug naar de VVV en daar een stempel gehaald. Dat was gelijk de lelijkste stempel tot nu toe. Op mijn verzoek had Dino de route langs Chambord, Blois en het kasteel van Chenonceaux laten lopen. De eerste 2 waren prima gelukt de laatste helaas niet. Ten eerste moesten we veel geld betalen om het terrein op te mogen en ten tweede moesten de fietsen onbewaakt achtergelaten worden inclusief de bagage. Dat risico vonden we te groot waarop we voor het hek ons stokbrood met ham hebben opgegeten.
Vervolgens zijn we doorgereden naar Tours. Daar kregen we in de Kathedraal een schitterende stempel die alles qua stempels deze dag weer goedmaakte. Hierna nog even boodschappen gedaan en naar de camping gereden. Dino heeft wederom een variant met macaroni gemaakt die weer voortreffelijk smaakte. En ondanks dat de pan nog voller zat dan de afgelopen dagen hebben we weer alles opgegeten.
Het was vandaag erg warm, zeker in de middag zaten we boven de 25 graden. we hebben er toch weer 101 km uitgeperst. Morgen gaan we weer fris en vrolijk verder in de richting van Poitiers.

Note van de reisgenoot:
De bedoeling van een luchtbed is dat je er voor aanvang van het gebruik een hoeveelheid lucht inbrengt via een daarvoor speciaal aangebracht stukje handigheid. Vervolgens na het vullen dient dit stukje handigheid te worden afgesloten inclusief alle andere handigheidjes die op het luchtbed zijn aangebracht. Zodat de gehele nacht het comfort van het liggen en slapen op lucht kan worden ervaren... Tot zover juist.
Van de afgelopen 8 nachten heb ik er wel geteld 1 goed geslapen en dat was in een normaal bed met een veel te zacht matras bij onze 2 bejaarde huisgenoten. Juist ik heb te kampen met een lek luchtbed... al 8 dagen. Het vreemde is echter dat het lek bij het hoofd gedeelte zit. Enkele dagen geleden dit provisorisch gemaakt wat me een halve nacht slaap opleverde. De overige nachten waren onderbroken omdat de harde grond mij noopte het luchtbed weer te voorzien van enige lucht om weer in slaap te kunnen vallen. Ik kan jullie vertellen dat het opblazen van een luchtbed waar je zelf opligt je behoorlijk uit je slaap kan halen.
In de loop van de dagen hebben we een beter plaksetje op de kop weten te tikken daar de lijm in het setje van Krijn volledig was verdroogd. Dit leek aanvankelijk te helpen ware het niet dat het weerbarstige luchtbed op een ander plekje, ook aan het hoofdeinde begon te lekken. Ook deze afgeplakt en weer verder proberen. Gisteravond geconstateerd dat de nacht weer niet goed zou verlopen daar er een derde lek aan het hoofdeinde is ontstaan. Ik kan jullie tevens vertellen dat Sudo crème geen goed afdichtmiddel is, al was het te proberen.
Waar is er een goed luchtbed te vinden als je er een nodig hebt. Onderweg niets kunnen scoren dus bij aankomst direct met het luchtbed aan de slag. Krijn bood zelfs aan om naar de Lidl te fietsen om te kijken of ze daar mogelijk iets hadden. Gezien de rit van vandaag, de hitte en de kans van slagen zag ik daar geen heil in.
Terug naar het luchtbed. Bij controle bleek er niet alleen een derde lek maar tevens een vierde lek bij het hoofd einde te zitten en was een van de eerste lekkages ook weer gaan doorlaten. Een stevige reparatie was derhalve noodzakelijk. Krijn die polshoogte kwam nemen bij de reparatie stelde voor om dan ook het vijfde verdachte plekje van een reparatielapje te voorzien. Zo gezegd zo gedaan.
Het gevolg is nu dat er bij mij de lucht volledig uit is en dat ik vannacht ga proberen te slapen op een reparatiesetje waar per toeval een luchtbed aan vast zit... welterusten

• 11 Mei 2015 - 21:40

Nicky:

Ah wat balen zeg van dat bed. Ik heb het ook eens gehad in Frankrijk, toen hebben we er eentje gescoord bij Géant Casino. Sterkte ermee!

• 11 Mei 2015 - 21:43

Eelco:

Klinkt goed, eindelijk lekker weer en genieten van het landschap en de belevenissen die het biedt! Jammer van Chenonceaux! En mooi verhaal van je luchtbed Dino, Wendy viel haast van de bank van het lachen. Hoop dat je snel een nieuwe vind... Succes weer!

• 11 Mei 2015 - 22:19

Mitchell:

Misschien heb je een puntige baard?

• 11 Mei 2015 - 22:20

Jan :

Ik zit iedere keer te genieten bij het lezen van jullie grote avontuur. Prachtige ervaring om alleen met je maatje te fietsen met als einddoel heeel veeel kilometers verder. Ga zo door en geniet er van.
    Probeer ook eens iets anders dan macaroni. Misschien cannelloni of penne of linguine of farfalle of ravioli of fettuccine of lasagne of tortellinie of pappardelle. Ben trouwens heel erg nieuwsgierig geworden naar de foto's van wat jullie onderweg zien en ook hoe die mooie stempels er uit zien. Of wordt dat aan het einde van de rit een presentatie in C203 Krijn?
    Sterkte allebei.

• 12 Mei 2015 - 11:32

Ma En Pa:

Uiteraard volgen wij jullie gigantische prestatie dagelijks. Maar zondagavond vonden wij een hoogte punt toen wij Dino hoorden zagen bij het Skype met Renate en de kids bij ons thuis. Na het barre weer van de eerste week is het nu gelukkig beter. Wij wensen jullie een goede tocht en geniet er van en veel sterkte als het even niets minder gaat.

• 12 Mei 2015 - 14:16

Leonie (Krijn: Dino Legt Je Wel Uit Wie ;-)):

Wat een heerlijke verhalen weer. Ben je even vier dagen weg loop je gewoon een eind achter met lezen. Gisteren zijn we teruggekomen uit Valencia (als jullie te snel gaan, tijd over hebben en het niet erg vinden om een stukje om te rijden, het is een stad die de moeite waard is om ook te bezoeken) en de pyreneeën lagen er goed bij, nog wel behoorlijk wit. Hopelijk zijn de weergoden jullie die komende dagen ook nog gunstig gezind en kunnen jullie lekker doortrappen.