Barendrecht - Grimbergen - Reisverslag uit Grimbergen, België van Dino Krijn - WaarBenJij.nu Barendrecht - Grimbergen - Reisverslag uit Grimbergen, België van Dino Krijn - WaarBenJij.nu

Barendrecht - Grimbergen

Door: Dino en Krijn

Blijf op de hoogte en volg Dino

06 Juni 2014 | België, Grimbergen

Vandaag de eerste etappe van onze reis van Barendrecht naar Parijs. We hebben vandaag 128 kilometer gereden.

Vanmorgen vroeg opgestaan. De tassen waren uiteraard al gepakt en stonden klaar in de woonkamer. Na het douchen en broodsmeren de tassen in de auto en de fiets op de drager. En dan naar Barendrecht, Huize Dijksman, het vertrekpunt van de reis. Daar aangekomen de laatste dingetjes doorgenomen, de tassen aan de fiets gehangen en ons heel goed ingesmeerd. Want hoe vroeg het ook was de zon scheen al behoorlijk. En de verwachting was 25 graden in de middag.
Maar voor het vertrek nog even kwijlen bij Dino zijn nieuwe fiets. Gisterenmiddag heeft Dino hem opgehaald. Dus nieuw was ie zeker. En met de gele Ortlieb tassen is het een behoorlijke blikvanger.

Om 8:15 uur zijn we vertrokken. Door de Heinenoordtunnel, Hoeksewaard en vervolgens de Haringvlietbrug. Daarna langs Fijnaart en Roosendaal verder naar het zuiden. En zonder dat we een grensbordje hebben gezien zaten we in Belgie. Op zich wel jammer want er hadden we natuurlijk graag een foto van gehad. Maar ja dat ging dus de mist in.

Het fietsen ging heel makkelijk. En dat natuurlijk niet in de laatste plaats vanwege de uitstekende fietsen. Maar ook de moderne hulpmiddelen zoals onze navigaties zijn echt super. De door Dino uitgestippelde routes hebben we in de navigaties geladen. Dino zijn navigatie geeft een piep vlak voor een waypoint en die van mij piept als we van de route afwijken. Heel erg makkelijk maar soms ook super irritant. Maar ja vooralsnog zijn de voordelen groter dan de nadelen dus we zeuren niet.

Echt verkeerd gereden zijn we niet. Soms een verkeerde afslag of een kleine afwijking van de route maar hopeloos de mist ingegaan zijn we niet.

In Ekelen/Antwerpen hebben we de grote rust gehouden. In de schaduw dat wel. Even de benen strekken, wat eten, drinken en even gesleuteld aan de stuurtas van Dino. Na de rust richting Antwerpen en vervolgens dwars er doorheen. Druk, niet te geloven, de automobilisten stonden overal vast en wij reden met onze fietsen over de fietspaden en hadden nergens last van. Was wel een bijzondere ervaring.
Nadat we Antwerpen uit waren gereden hebben we even wat drinken gehaald. Het was zo warm dat we door onze water voorraad heen waren. En daarbij en lekkere ijskoude cola gekocht en die natuurlijk veel te snel opgedronken.
Ja en dan natuurlijk boeren, enorm hard, en niemand die er iets van zei.
Via Boom en enkele andere dorpjes, veelal langs een kanaal gereden wat niet echt heel erg spannend was, uiteindelijk aangekomen in Grimbergen.
En kennelijk zien wij er heel erg zielig uit want een ouder echtpaar in een hele grote audi stopte naast ons en vroegen waar we heen wilden. Dus wij zeiden naar de camping en naar de winkels. De camping bleek het dichtste bij dus zoals de ouwtjes zeiden: "Tot het eind van de baan, dan links en direct weer rechts dan ziet ge de camping direct." Klopte als een bus. Aangekomen op de camping ons gemeld bij de receptie. We konden doorrijden naar een groot veld en mochten daar een plekkie uitzoeken. Dus dat gedaan, de tenten opgezet en vervolgens de tassen van de fietsen en direct weer op de fiets om boodschappen te doen.

Alles gehaald voor een heerlijke macaroni snel weer terug naar de camping. De gasbrander en de spiritusbrander aangestoken en gezamelijk een heerlijke pan macronie gemaakt. En dat het lekker was bleek wel uit het feit dat echt alles op was.

In Antwerpen hadden we bij een supermarkt een pak ontbijtyoghurt gescoord (actie van Danone) en met koekjes heeft Dino een heerlijk toetje gemaakt. Daarna afwassen en niet afdrogen. Haha dat deed de zon namelijk en ik had ook geen theedoek meegenomen.

Via de wifi van de camping nog geskypt met het thuisfront. Nu zitten we samen op het terras naast de receptie dit verslag te typen.

Het weer is nog steeds schitterend en we genieten dan ook van een kopje koffie en thee die we zelf hebben gezet.

Morgen gaan we net over de grens in Frankrijk. 110 kilometer. En het weer wordt nog mooier.
Als we niet gesmolten zijn dan krijgen jullie morgen weer een verslag.

• 06 Juni 2014 - 22:36

Jolande:

Top mannen!!! Trots op jullie

• 07 Juni 2014 - 01:40

Mitchell Van Baarle:

Succes eupie en deupie!

• 07 Juni 2014 - 08:56

Renate:

Klinkt allemaal heel relaxt, houden zo! Vandaag weer veel plezier en een veilige rit. Goed insmeren!!